elen

Καλώς ήρθατε στο dirfys.gr, ένα site στο οποίο μπορείτε να βρείτε σχεδόν τα πάντα σχετικά με την περιοχή της Δίρφυς. Σκοπός μας είναι να δείξουμε και να αναδείξουμε τις ομορφιές της περιοχής σε όσους δεν την έχουν επισκεφτεί, να προσφέρουμε χρήσιμες πληροφορίες στους κατοίκους της και να φέρουμε πιο κοντά τους απανταχού Δίρφυους.

Καλή περιήγηση

 

                                                                                                                          

Το περιοδικό National Geographic προσπαθεί να δώσει τις δικές του απαντήσεις για το ...
Διαβάστε περισσότερα...
Πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία έρχονται στο φως σχετικά με τις ενέργειες των ...
Διαβάστε περισσότερα...
«Περί μέτρων ασφαλείας του κοινωνικού καθεστώτος και προστασίας των ...
Διαβάστε περισσότερα...
Την προσοχή σας φίλοι των θεραπευτικών και αιθέριων έλαιων, αυτό είναι για σας! ...
Διαβάστε περισσότερα...
Νέο πρόγραμμα για 20.000 προσλήψεις ανέργων έχει στα σκαριά ο ΟΑΕΔ. Το πρόγραμμα ...
Διαβάστε περισσότερα...
    Μια από τις πιο συχνές λέξεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά είναι το ...
Διαβάστε περισσότερα...
Σε μία συγκλονιστική  ανακάλυψη, προχώρησαν τα στελέχη του Εθνικού Μετσόβιου ...
Διαβάστε περισσότερα...
Άρχισε σήμερα και λήγει στις 8 Αυγούστου η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο ΑΣΕΠ ...
Διαβάστε περισσότερα...
Την δική του απάντηση στον αναπληρωτή υπουργό Υγείας για την δήλωσή του πως ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης σαν σήμερα το 1828 μίλησε για “νενέκους” και είπε το ...
Διαβάστε περισσότερα...
Στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεών του για την ενημέρωση του κοινού σε θέματα ...
Διαβάστε περισσότερα...
Prev Next

bai tv1

           B.A.I. TV

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

Καμία εκδήλωση
A+ R A-

 Στην ενότητα αυτή, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες του ιστολογίου μας, θα παραθέσουμε σειρά φωτογραφιών από τη ζωή των χωριανών μας τα παλιά χρόνια.

1950 στην Πάνω Στενή. Το σπίτι ...

Η μεγαλύτερη χιονόπτωση των τελευταίων ετών στη Στενή φέτος!  Λάτρεις του χιονιού κάνουν ελέυθερο σκι....

 

Ορειβατικό ...

 

Κάθε τόπος είχε τα δικά του μαγειρέματα. Συνήθως, το «καλό» φαγητό ήταν το χοιρινό, καμιά φορά και το κοτόπουλο, πάντως στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι το χοιρινό κρέας είχε... δεσπόζουσα ...

΄Το ρεματάκι στην Πάνω Στενή , από μία φωτογραφία του 1932 , όπως αναρτήθηκε πρόσφατα από φίλους στο fb.
Η φωτογραφία τραβήχτηκε από την Δεξαμενή στο Αλωνάκι και από τα σπίτια που στέκουν ακόμη ...

Από τον μήνα Νοέμβριο αρχίζει το μάζεμα της ελιάς. Μια δουλειά που στη Στενή τουλάχιστον έπρεπε να τελειώσει γρήγορα προτού ξεκινήσουν οι βροχές και τα χιόνια του χειμώνα. Ψηλές ελιές οι Στενιώτικες ...

Η ελιά 


Από την αρχαιότητα η καλιέργεια της ελιάς ήταν η πιο διαδεδομένη καλλιέργεια δένδρου στην χώρα μας. Ιερό δένδρο από τότε που η θεά Αθηνά την φύτεψε στην Ακρόπολη , αρχέγονο σύμβολο ...

 


Απ΄ τις παραμονές αρχίζουν οι προετοιμασίες για την καθαριότητα και τον στολισμό του σπιτιού.
Απ΄ τη Χαλκίδα καταφθάνουν τα «Γυμνασιόπαιδα» αλλά και πολλοί ξενιτεμένοι σε άλλες περιοχές της ...

 

Το τζάκι στο σπίτι του Θοδωρή τ' Γιαννιού (Σιμιτζή), είχε πολύ δουλειά εκείνο το βράδυ, του Δεκέμβρη 193... στην Κάτω Στενή, λίγες μέρες πριν από τα Χριστούγεννα. Οι ανταύγειες της φωτιάς, ...

ΡΕΤΡΟ
Ορειβατικό Σκι στη Στενή Ευβοίας 8/1/2017
Το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι
ΣΤΕΝΗ 1932
ΤΟ ΜΑΖΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ
ΤΑ ΛΙΟΤΡΙΒΙΑ
Τα Χριστούγεννα στη Στενή Ευβοίας και στη γύρω περιοχή, στα παλιά χρόνια της αθωότητας και της νοσταλγίας.
Χριστουγεννιάτικες ιστορίες απ' τη Στενή

Οικονομία

Δεν είναι μόνο ο ΕΝΦΙΑ, κύριος και συμπληρωματικός. Είναι άλλοι δεκαεννέα φόροι ...
Διαβάστε περισσότερα...

Παράξενα

Κοινωνία

Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων χορήγησης του κοινωνικού μερίσματος λήγει ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πολιτική


Με αιχμηρό τρόπο επέλεξε ο Αρκάς να σχολιάσει την επικοινωνιακή τακτική της ...
Διαβάστε περισσότερα...

Περιβάλλον

Ο ποταμός Νέστος είναι το φυσικό όριο μεταξύ Μακεδονίας και Θράκης. Πηγάζει από ...
Διαβάστε περισσότερα...

Απόψεις

Δείτε δύο συγκλονιστικές επιθανάτιες εμπειρίες! Όταν επέστρεψαν στη ζωή, μετά ...
Διαβάστε περισσότερα...

Μια σύνοψη στον πολιτικό του Πλάτωνα

platon

Ο Πολιτικός του Πλάτωνα, δεν είναι μόνο ένα από τα πολλά έργα πολιτικής φιλοσοφίας που μας έχουν κληροδοτηθεί ως πνευματική παρακαταθήκη από το αρχαίο παρελθόν, αλλά αποτελεί κυρίως μια τεράστια συμβολή στην εις βάθος κατανόηση τόσο της φύσης του πολιτικού ανδρός, όσο και και  της ουσίας της πολιτικής τέχνης ή επιστήμης.

Ως πνευματική-φιλοσοφική σύνθεση, ο Πολιτικός εδράζεται από την αρχή μέχρι το τέλος του σε μια μεγάλη, αλλεπάλληλη – με διακοπές όπου προσήκει – διαιρετική ανάλυση των υπό διερεύνηση θεματικών, από μέρους του Ελεάτη Ξένου, βασικού πρωταγωνιστή. Η διαιρετική αυτή, εκκινώντας από τον ευρύτερο επιστημονικό χώρο και καταλήγοντας στο αμιγώς πολιτικό πεδίο, περνάει, χωρίς ποτέ εντούτοις να εγκλωβίζεται, ανάμεσα και από τέχνες τις οποίες κάποιος είτε κουρασμένος από την μέθοδο, είτε αμύητος στην πολύπλοκη λογική του Ελεάτη, θα χαρακτήριζε διάφορες ως προς το κυρίως θέμα του διαλόγου. Ως εκ τούτου, θα έσφαλλε, διότι τίποτε στην φιλοσοφία εν γένει, οπότε ούτε και στην πλατωνική ειδικότερα, δεν λέγεται ή γράφεται αδίκως, παρά συντείνει στην όσο το δυνατόν εναργέστερη ανάδειξη ή απόδειξη του επιθυμητού σκοπού (τέλους).

Ούτως λοιπόν, ο Ξένος αφιερώνεται σε έναν διαρκή επιμερισμό όλων των πραγμάτων, υλικών και άυλων, που τίθενται στην συζήτηση που διεξάγει με τον Νέο Σωκράτη, προκειμένου να καταλήξει στον ορισμό της πολιτικής τέχνης, μιας τέχνης που δεν μοιράζεται κοινά χαρακτηριστικά με άλλες, αλλά και που μοιράζεται ταυτόχρονα με κάποιες. Μια επιστήμη, φύσει ανώτερη και πολύ σπουδαία, αφ ης στιγμής ελέγχει και συντονίζει τις ενέργειες εκείνων των επιστημών που υπάγονται σε αυτήν.

Μέρη της πολιτικής, αποτελούν μεταξύ άλλων, η ρητορική, η πολεμική και η δικαστική, τέχνες που εξυπηρετούν συγκεκριμένες πτυχές της πολιτικής, αλλά που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν ανεξάρτητες. Έχουν ορισμένη λειτουργική αυτονομία, που ωστόσο ελέγχεται και ανακατευθύνεται από την πολιτική, όταν και όπως αρμόζει.

Η πολιτική, δύναται να συγκριθεί ως προς την πραξιολογία της με την υφαντική τέχνη. Κατ’ αναλογία, και ο πολιτικός άνδρας, ο γνήσιος και όχι ο μιμητής, με τον καλό υφαντή, εφόσον εκτελούν συμβολικώς την ίδια εργασία.

Και οι δυο, αποπειρώνται την ύφανση ενός πράγματος, ολοκληρωτικά συντιθέμενου εξ αντιθετικών μεταξύ τους στοιχείων. Για την δημιουργία του τελικού προϊόντος, τίποτα δεν είναι άχρηστο. Συγκεκριμένα, όπως ακριβώς ο υφαντής, θα χρειαστεί και το σκληρό και το μαλακό μαλλί, έτσι και ο ενάρετος πολιτικός, θα μεταχειριστεί τόσο την γενναία προσωπικότητα, όσο και την συνετή, συνδέοντας με τον πλέον αρμονικό τρόπο, την ορμητικότητα με την ηπιότητα και επιτυγχάνοντας κατά τον τρόπο αυτόν την δόμηση της τέλειας (ολοκληρωμένης, μη ατελούς) πολιτείας. Στο τέλειο υφαντό λοιπόν, εντοπίζονται όλα τα στοιχεία, κανένα εκ των οποίων δεν αποβάλλεται από τον τεχνίτη, παρά τοποθετείται στην κατάλληλη θέση, στην θέση δηλαδή εκείνη που θα είναι χρήσιμο και θα επιτελέσει την λειτουργία του στον απόλυτο βαθμό.

Ο πολιτικός άνδρας, είναι ακριβώς αυτός ο τέλειος υφαντής. Ψυχισμός ακέραιος, αυθεντικός, σέβεται και τηρεί τον σοφώς θεσπισμένο Νόμο της κοινωνίας του, αλλά και δεν διστάζει να τον υπερκεράσει και να κομίσει κάποιον νέο, αντικαθιστώντας τον παλαιό, σε περίπτωση που κρίνει πως διακυβεύεται το συμφέρον της πόλης του, ή στην περίπτωση που πιστεύει πως το νέο νομοθέτημα που έχει συλλάβει, θα συμπληρώσει κενά που άφηνε η προτεραία νομική τάξη. Υπό οιαδήποτε άλλη συνθήκη, ο Νόμος είναι απαράβατος και απόλυτος, όπως η φαρμακευτική αγωγή που συντάσσει ο  θεράπων ιατρός και υποχρεούται να ακολουθήσει ο νοσών για την ίασή του. Εν αντιθέσει με αυτόν, τον αληθή κάτοχο της πολιτικής τέχνης, ο κίβδηλος και μιμητής πολιτικός, που μεριμνά για τον προσωπικό όφελος, τον οποίο εύλογα και εύστοχα αποδομεί ο Ελεάτης αποδίδοντάς του τίτλους όπως «λαοπλάνος, ταραχοποιός, οπαδός» , ευθύνεται για την μεγαλύτερη ζημία της πόλης του και ως εγκληματίας χρήζει της βαρύτερης τιμωρίας.

Ο Ξένος, και με την αρωγή του Νέου Σωκράτη που διαλεκτικά τοποθετείται στον διάλογο, εμπλουτίζει την πολιτική του πραγματεία με μια τυπολογία περί πολιτευμάτων. Διακρίνει σε ένα πρώτο στάδιο, την διακυβέρνηση του ενός (Μοναρχία), την διακυβέρνηση των ολίγων και την διακυβέρνηση των πολλών (Δημοκρατία), ενώ διαμέσου της προαναφερθείσας διαιρετικής μεθόδου, βαίνει προς μια εκ νέου διάκριση των αρχικών τριών πολιτευμάτων, με κριτήριο το ορθό των κυβερνώντων.

Επομένως, η μοναρχία, επιμερίζεται στην βασιλεία και την τυρρανία, όπου η μεν πρώτη ορίζεται ως τέτοια από την πίστη και την υπακοή του μονάρχη στους νόμους, η δε δεύτερη πραγματώνεται μέσα από την πολιτική αυθαιρεσία του ενός κυβερνήτη, η οποία και αποσκοπεί στην ικανοποίηση ίδιων σκοπών και όχι των συλλογικών, της πόλης.

Η διακυβέρνηση των ολίγων, υποδιαιρείται στους τύπους της αριστοκρατίας και της ολιγαρχίας, κοινή λύδια λίθος των οποίων, αποτελεί και πάλι όχι το ποσοτικό κριτήριο αλλά το ποιοτικό. Δηλαδή, το κατά πόσο οι εξουσιαστές φορούν το προσωπείο του ενάρετου πολιτικού ώστε να τον μιμηθούν. Στην αριστοκρατία οπότε, οι πλούσιοι, τηρούν τους νόμους, κατά τον ίδιο τρόπο που τους τηρεί και ο βασιλιάς, ενώ όταν αυτή η μίμηση γίνεται κακότροπα, με ασέβεια ως προς τον θεσπισμένο νόμο – είτε γραπτό είτε εθιμικό -, τότε το πολίτευμα ονομάζεται ολιγαρχικό.

Η δημοκρατία τέλος, διαχωρίζεται σε εκείνη που ασκείται σύμφωνα με τους νόμους και σε εκείνη που ασκείται παράνομα. Η μιμητική τέχνη, εντοπίζεται ξανά στην βάση της στρέβλωσης του ορθού πολιτεύματος. Εντούτοις, παρά την μεταξύ τους ειδοποιό διαφορά, οι δύο αυτοί τύποι μοιράζονται το ίδιο όνομα. (Αντίθετος ο Αριστοτέλης εδώ, που ως παρέκβαση της δημοκρατίας, τοποθετεί την οχλοκρατία).

Η τυπολογία που παραθέτει στον λόγο του ο Ελεάτης, δεν είναι άνευ αξιολογικού προσήμου.

Πηγή: antikleidi.com

Ξενώνας "Νακαράκη"

Μουσικό Πανδοχείο

xenonas

ΨΥΓΕΙΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

cafe1743 steni logo oval2

ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Ανακοινώσεις

ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΖΟΠΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ


Οι πορείες που οργανώνονται από την ομάδα μας απευθύνονται σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Το μόνο που χρειάζεται για κάθε συμμετοχή είναι όρεξη, σωστά παπούτσια, κατάλληλη ενδυμασία ( ανάλογα με την εποχή και τον καιρό), νεράκι κ ίσως κάτι ελαφρύ για μασούλημα (καθένας φροντίζει για τον εαυτό του).
Όποιος δεν έχει μεταφορικό επικοινωνεί με την ομάδα. Η μεταφορά μας στα σημεία συνάντησης και έπειτα στην αφετηρία της πεζοπορίας γίνεται από Ι.Χ., ο αριθμός των οποίων καθορίζεται από τη συμμετοχή και την αναγκαιότητα. Αυτοκίνητα ξεκινάνε από Χαλκίδα, Αρτάκη και Στενή.
Είμαστε ερασιτέχνες, λάτρεις των όμορφων διαδρομών και των ξεχωριστών τοπίων. Αυτό σημαίνει ότι για να συμμετάσχει κανείς στις βόλτες μας δεν χρειάζονται δεξιότητες, φοβερές αντοχές ή εμπειρία ανάλογα βέβαια και με τον βαθμό δυσκολίας της κάθε διαδρομής.
Δεν υπάρχει αριθμητικός περιορισμός όσον αφορά στις συμμετοχές. Μπορεί να έρθει όποιος το επιθυμεί και να φέρει και την παρέα του. Ελάτε να γνωριστούμε!
Μόνη και βασική προϋπόθεση: η αγάπη και ο σεβασμός για τον περιβάλλον.

 

https://www.facebook.com/groups/298771773841121/?ref=bookmarks

manitariadirfys

Στενή Δίρφυος

embed google map embedgooglemap.net

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΣΤΕΝΗ

Εισάγετε τη διέυθυνση σας και βρείτε την καλύτερη διαδρομή για εσάς!