elen

Καλώς ήρθατε στο dirfys.gr, ένα site στο οποίο μπορείτε να βρείτε σχεδόν τα πάντα σχετικά με την περιοχή της Δίρφυς. Σκοπός μας είναι να δείξουμε και να αναδείξουμε τις ομορφιές της περιοχής σε όσους δεν την έχουν επισκεφτεί, να προσφέρουμε χρήσιμες πληροφορίες στους κατοίκους της και να φέρουμε πιο κοντά τους απανταχού Δίρφυους.

Καλή περιήγηση

Prev Next

bai tv1

B.A.I. TV

A+ R A-

Διρφυακά Νέα

Στους γάμους της Στενής ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο Μάης μπορεί να είναι ο μήνας ...
Η ζωή του Στενιώτη ήταν πάντα ...
Γύρω στα 1790 όπως αναφέρει η ...
Διαβάστε περισσότερα...
Prev Next

Κοινωνία

Οικονομία

Απόψεις

Πολιτική

Παράξενα

Περιβάλλον

Ένα μυστηριώδες φαράγγι οδηγεί στην παραλία των »φαντασμάτων»!

Μόλις εφτά χιλιόμετρα νότια από το ακρωτήριο του Καφηρέα, στη βορειοανατολική μεριά της Όχης, παίρνοντας από την Κάρυστο το δρόμο προς Αμυγδαλιά, μεταξύ των χωριών Ευαγγελισμός (Δράμεσι) και Θύμι θα συναντήσετε ένα μικρό φαράγγι με άγρια ομορφιά και μυστηριακή αύρα.

Κάθετοι βράχοι στριφογυρίζουν δημιουργώντας ένα απίστευτο τοπίο, που καταλήγει σε μια μικρή ονειρεμένη παραλία. Κοιτώντας από ψηλά, κατά μήκος του φαραγγιού, είναι εύκολο να διακρίνετε τα ερείπια ενός αρχαίου πολιτισμού, τα τείχη μιας αρχαίας πόλης του 6ου με 7ου αιώνα π.Χ. Τα τείχη αυτά περιστοίχιζαν ένα οικιστικό κέντρο και μια ακρόπολη.

Ο λόγια την Αρχάμπολη, που το όνομά της σημαίνει »αρχαία πόλη».Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους εδώ βρισκόταν ένα αρχαίο λιμάνι με ιερά και ορυχεία.Τα ίχνη των οποίων είναι εμφανή σε σημεία της παραλίας. Ο θρύλος λέει ότι η πόλη αυτή εγκαταλήφθηκε έπειτα από μια φονική επιδρομή, κατά την ύστερη ελληνική περίοδο, και τα θύματα που σφαγιάστηκαν εμφανίζονται τη νύχτα μέσα από τη θάλασσα σαν φαντάσματα…

Σπάνια είδη αρπακτικών πτηνών και ζώα φωλιάζουν στις σπηλιές που σχηματίζουν τα βράχια.

Διάρκεια Διαδρομής Φαραγγιού: Μία ώρα

Ο δρόμος είναι άσφαλτος για το μισό της διαδρομής, ενώ ο συνολικός χρόνος που απαιτείται μέχρι το Θύμι είναι 2 ώρες. Αφού περάσετε το Θύμι, 150μ. περίπου μετά από το τελευταίο σπίτι του οικισμού, υπάρχει κατηφορικός χωματόδρομος στα δεξιά, που οδηγεί στα Μπαλέϊκα. Τα Μπαλέϊκα είναι συνοικία από τρία-τέσσερα σπίτια, όπου εκεί τελειώνει ο δρόμος. Το μονοπάτι για την Αρχάμπολη ξεκινά από την πίσω αριστερή πλευρά του πρώτου σπιτιού που θα δείτε. Υπάρχουν σήματα αλουμινίου στα δέντρα (κόκκινο-λευκό) καθώς και κόκκινο χρώμα στις πέτρες. Το μονοπάτι διασχίζει κάθετα το ρέμα, που περνά δεξιά από τον οικισμό και αρχίζει να ανηφορίζει στην απέναντι όχθη. Μετά από λίγο το παλιό μονοπάτι διακλαδίζεται (διασταύρωση). Ακολουθείτε το αριστερό και στα 150μ. συναντάτε δεύτερη διασταύρωση μονοπατιών και επιλέγετε τη δεξιά. Η πορεία του μονοπατιού είναι παράλληλη στη ρεματιά και εξασφαλίζει θέα στον οικισμό Μπαλέϊκα που βρίσκεται στα αριστερά σας. Μετά 500μ. περπάτημα και αφού περάσετε ένα μεγάλο πλάτανο, που από την ρίζα του αναβλύζει λίγο νερό,  εντυπωσιακά κάθετα βράχια, που στη βάση τους υπάρχει πέτρινο μαντρί σας περιμένουν.

Από εδώ και πέρα το μονοπάτι βγαίνει από την ρεματιά, συνεχίζοντας με θέα το Αιγαίο από τα αριστερά και με κάθετα βράχια από τα δεξιά .Έπειτα,χρειάζεται πορεία περίπου είκοσι λεπτών μέχρι την παραλία της Αρχάμπολης, την οποία από ένα σημείο και μετά ατενίζετε από ψηλά. Στο εξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου το μονοπάτι διακλαδίζεται και πάλι. Αριστερά ο δρόμος καταλήγει στην μαγευτική παραλία της Αρχάμπολης, ενώ δεξιά διαδρομή στο φαράγγι της Αρχάμπολης.

Η πορεία για το φαράγγι δεν είναι εύκολη, γιατί το μονοπάτι έχει κλείσει σε πολλά σημεία από τη βλάστηση. Από το εξωκλήσι συνεχίζετε για 15′ περίπου στη δεξιά πλευρά του φαραγγιού και φτάνετε σε βραχώδη περιοχή. Στο σημείο αυτό κατεβαίνετε στην κοίτη του χειμάρρου, ακολουθώντας τα κόκκινα σήματα και φτάνετε στην απέναντι όχθη, όπου το μονοπάτι συνεχίζοντας περνά μέσα από βαθμίδες, που παλιά καλλιεργούσαν σιτηρά και ελιές.

Ο συνολικός χρόνος για να διασχίσει κανείς όλο το φαράγγι υπολογίζεται στις 4-5 ώρες.

Πηγή

Ξενώνας "Νακαράκη"

Μουσικό Πανδοχείο

xenonas

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΣΤΕΝΗ

Εισάγετε τη διέυθυνση σας και βρείτε την καλύτερη διαδρομή για εσάς!