elen
A+ R A-

Πως να Έλθετε

Δεκατέσσερα γραφικά χωρία στην Κεντρική Εύβοια, πνιγμένα στο πράσινο σε συνδυασμό με την πληθώρα των βυζαντινών μνημείων αποτελούν τον ιδανικό προορισμό για κάθε φίλο της φύσης, της ιστορίας, της λαογραφίας ,του αθλητισμού.

Είναι η περιοχή που στην κυριολεξία μπορείτε να βρείτε τα πάντα. Βουνό και θάλασσα στην ιδανικότερη μορφή τους.

Εύκολη και γρήγορη η πρόσβαση στα χωρία ειδικά αν είστε από το λεκανοπέδιο. Περνώντας την γέφυρα και στον δρόμο για την  Βόρεια Εύβοια ακριβώς μετά την κεντρική πλατεία της Αρτάκης στρίβεται δεξιά. Περνώντας τον Βατώντα και μετά τις ανηφορικές στροφές εμφανίζεται μπροστά σας η επιβλητική Δίρφη.

Α) Στα δεξιά του δρόμου ο Πισσώνας, με τον μεσαιωνικό πύργο του Μόστρα και την πληθώρα των επιφανειακών νεολιθικών ευρημάτων.

Συνεχίζοντας  δεξιά, και ακολουθώντας την αριστερή διακλάδωση του δρόμου φτάνουμε στον Πούρνο, σημαντικό μεσαιωνικό κέντρο της περιοχής, και στη συνέχεια στον Μίστρο και το Μαυρόπουλο, κτηνοτροφικούς οικισμούς με πλούσια παράδοση και λαογραφία ανάμεσα σε δυο βουνά στο Μαυροβούνι και τον Όλυμπο. Η δεξιά διακλάδωση του δρόμου μας οδηγεί στους πρόποδες του Ολύμπου και στο Θεολόγου με τον σημαντικό ναό της Παναγίας.

Β) Συνεχίζοντας σε ευθεία στον κεντρικό δρόμο φτάνουμε στους Καθενούς και στη Μονή των Ερίων. Μέσα από το χωριό στρίβοντας αριστερά συναντάμε στον Πάλιουρα , το φαράγγι της Αγάλης και τον Άγιο Αθανάσιο. Τέλος της διαδρομής είναι τα πανέμορφα χωριά της Γλυφάδας με τις άγνωστες ακόμα παραλίες της.

Γ) Από τους Καθενούς και πάντα στην πορεία μας για την Δίρφη δεξιά του δρόμου βλέπουμε την Αμφιθέα με τους πύργους και το πυργόπουλο, λίγο πιο πάνω του κεντρικού δρόμου μπαίνοντας αριστερά η Λούτσα με τον ναό της Αγίας Παρασκευής. Φτάνοντας στην Κάτω Στενή ο δρόμος που βρίσκεται στο δεξί μας χέρι μας οδηγεί στους Βούνους με την πληθώρα των βυζαντινών μνημείων. Στο τέλος της Κάτω Στενής ο δρόμος που βρίσκεται στα δεξιά μας οδηγεί στο ορεινό χωριό των Καμπιών με τις πέστροφες, το αρχαίο  υδραγωγείο και την σπηλαιώδη εκκλησία της Αγίας Κυριακής. Από τα Καμπιά αγναντεύουμε τον παλιό οικισμό Σκουντέρι με τον Πύργο του.

Δ) Διασχίζοντας τις ταβέρνες και της καφετέριες της Πάνω Στενής βρισκόμαστε σε μια από τις ωραιότερες διαδρομές της Ελλάδας μέσα στο αισθητικό δάσος Στενής.

Στην κορυφή το ορειβατικό καταφύγιο και κατηφορίζοντας περνάμε τους Στρόπωνες και την Λάμαρη. Στο τέλος της διαδρομής μας περιμένει η βυζαντινή εκκλησίας της Χιλιαδούς και η διάσημη παραλία.

Μια άλλη ευχάριστη διαδρομή που μπορεί να σας φέρει κοντά μας είναι και το πορθμείο Ωρωπού –Ερέτριας. Από την Ερέτρια και στον κεντρικό δρόμο για την Αμάρυνθο στρίβοντας αριστερά και περνώντας από τον οικισμό του Γέροντα φθάνετε στο Θεολόγο.

Δρομολόγια και χρήσιμα τηλέφωνα

Θα φτάσετε στη Χαλκίδα μέσω  της καινούριας γέφυρας και από κει θα ακολουθήσετε το δρόμο της Αρτάκης με τις μεγάλες επιγραφές. Σε κάποιο σημείο που θα σας υποδείξει η σχετική πινακίδα, θα στρίψετε δεξιά και αφού διανύσετε 27χλμ. θα βρεθείτε στη Στενή. Αν δεν διαθέτετε δικό σας μέσο μπορείτε να πάρετε τρένο (τηλ. 210-5240601) ή λεωφορείο του ΚΤΕΛ (τηλ. 210-8317153) για τη Χαλκίδα. Το δρομολόγιο είναι πολύ συχνά. Μόλις φτάσετε στη Χαλκίδα, θα πάτε στο σταθμό του ΚΤΕΛ Ευβοίας (τηλ. 22210-22640) και θα πάρετε λεωφορείο για τη Στενή.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΣΤΕΝΗ

Εισάγετε τη διέυθυνση σας και βρείτε την καλύτερη διαδρομή για εσάς!