Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του dirfys.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας

Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2019
Στενή
Ένα από τα διασημότερα χειμερινά θέρετρα της Ελλάδας
Χιλιαδού
Η Χιλιαδού είναι μια άγριας ομορφιάς παραλία
Ο Βράχος
Ένα πολύ αξιόλογο αναρριχητικό πεδίο
Καταφύγιο
Το καταφύγιο 'Μ. Νικολάου' βρίσκεται στη θέση 'Λειρί' στην Δίρφη
Μονή Ερίων
Η εκκλησία είναι μονομερίτικη, κτισμένη δηλαδή σε μια μέρα

Όχι

Ήταν μια φορά ένας βασ’λιάς και είχε μια κόρη π’λύ όμορφ’, βασιλοπούλα. Ερχόνταν γαμπροί κι τη ζητούσαν, αλλ’ ο βασ’λιάς ήταν στριμένος, δεν ήθιλε κανένα και λέει: «Όποιους την καταφέρ’ να τουν παντρηυτεί, να την πάρ’ να ’συχάσουμε, αλλ’ όποιους μπει και δεν την καταφέρ’ θα τον σκοτώνω.» Αλλ’ αυτός είχε πει τσι κόρης τ’ κρυφά, «όταν έρχουντι γαμπροί και σε ρουτάν’, ότι σε ρουτάν’ εσύ θα λες ‘όχι’. Καλά;» «Καλά.» Πήγι ένας πλούσιος γαμπρός, «θες να μι παντρηυτείς;» «Όχι», έλεγε αυτή. «Μ’ αγαπάς;» «Όχι». «Θες να κοιμηθούμι μαζί;» «Όχι.» Το ένα, όχι, το άλλου, όχι, το παράλλου, όχι, στο τέλος τουν πιάσαν, τουν σκοτώσαν. Πάει άλλου βασιλόπ’λο. «Θα μι παντρηυτείς;» «Όχι». «Θες να κοιμηθούμι μαζί;» «Όχι.» «Μ’ αγαπάς;» «Όχι.» Όχι – όχι, στο τέλος τον σκουτώσαν κι αυτόν. Πήγαν και πήγαν κι ούλους τους σκουτώναν. Μέχρι π’ ήρθε κι ένας κουριλής, φτουχός, μι ρούχα βρώμ’κα. «Βρι πιδάκι μ’, και ξ’ αμάν αμάν, τόσοι και τόσοι πήγαν με λεφτά, με χρυσά, ’σύ πού πας; Θα σι σκοτώσ’ν», του λέγανι. «Εγώ πάω κι ας μι σκουτώσουν.» Πάει κι αυτός, λοιπόν, και τσ’ λέει τσι βασιλοπούλα. «Μ’ αγαπάς;» «Όχι.» «Μαλώνεις να κοιμηθούμι μαζί;» τσι λέει, γιατί ήταν έξυπνους. «Όχι.» απαντάει αυτή. «Μαλώνεις να παντρηυτούμι;» «Όχι», ξαναλέει αυτή. Την πήρι κι αυτός, την πάει στουν βασ’λιά, ου βασ’λιάς δεν ήθελε να τη δώσει, αλλά τι να κάμει που το ’χε πει; Κι έτσι την πήρι την βασιλουπούλα.paramithi.jpg

Όχι – Το παραμύθι της παντρειάς

Το παραμύθι αυτό είναι μια αρκετά σαφής αναπαράσταση της πολιτικής του φλερτ, πριν τον απαραίτητο γάμο, κατά την οποία μια καθωσπρέπει κοπέλα της παντρειάς οφείλει να δείχνει ακατάδεχτη, ώστε να θεωρηθεί φρόνιμη. Ο πατέρας που διστάζει να παντρέψει την κόρη του είναι πασίγνωστο και πολύ διαδεδομένο μοτίβο σε πολλές παραδόσεις. Οι λόγοι ποικίλουν από μύθευμα σε μύθευμα. Άλλοτε ο πατέρας έχει αδυναμία στην κόρη του – ή κάποιες φορές είναι κι ερωτευμένος μαζί της (Γκριμ). Άλλες φορές ζητάει σε αντάλλαγμα κάτι που δεν μπόρεσε να βρει για να την δώσει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο βασιλιάς είναι απλώς «στριμμένος» και η ζωές των γαμπρών δε σημαίνουν τίποτα γι’ αυτόν. Η επιθυμία της κόρης δεν είναι ξεκάθαρη. Δεν καταλαβαίνουμε αν εκτελώντας την επιθυμία του πατέρα της πέφτει θύμα της εξυπνάδας του τελευταίου γαμπρού ή γίνεται συνένοχός του, πάντα κατά τις διαταγές του βασιλιά. Είναι πολύ πιθανό ο διακανονισμός εκείνη την εποχή να μη συμπεριλάμβανε την ενδιαφερόμενη. Η συμφωνία τελούταν μεταξύ των οικογενειών. Αυτός ο τρόπος, αν και όχι τόσο αξιοκρατικός ή δίκαιος, ήταν αρκετά βολικός, εφ’ όσον ο προορισμός της γυναίκας ήταν να παντρευτεί όσο πιο καλά γίνεται και να κάνει οικογένεια. Το φλερτ πριν το γάμο θα μπορούσε να θεωρηθεί σαν μπόνους για τους μελλοντικούς συζύγους. Η δεξιότητα του γαμπρού έγκειται στο να βρει το αδύναμο σημείο στον εξωφρενικό όρο του δύσκολου πατέρα. Συνήθως η λύση στο αίνιγμα είναι τόσο απλή όσο και έξυπνη, όμως ο γαμπρός είναι κατά κανόνα φτωχός. Μια ενδιαφέρουσα εκδοχή του ίδιου παραμυθιού από την Ιταλία, αναφέρεται σε έναν βασιλιά που ήθελε ο γαμπρός του να του δώσει κάτι που δεν του έχουν δώσει ποτέ. Αφού συσσωρεύτηκαν στο παλάτι του όλα τα πλούτη του κόσμου κι εκείνος δεν έβρισκε κάτι που να μην το είχε ξαναπάρει, ήρθε ένας ζητιάνος και του έδωσε ένα χαστούκι.