Κυριακή, 12 Ιουλίου 2020
  • >
Στενή
Ένα από τα διασημότερα χειμερινά θέρετρα της Ελλάδας
Χιλιαδού
Η Χιλιαδού είναι μια άγριας ομορφιάς παραλία
Ο Βράχος
Ένα πολύ αξιόλογο αναρριχητικό πεδίο
Καταφύγιο
Το καταφύγιο 'Μ. Νικολάου' βρίσκεται στη θέση 'Λειρί' στην Δίρφη
Μονή Ερίων
Η εκκλησία είναι μονομερίτικη, κτισμένη δηλαδή σε μια μέρα

Καλώς ήρθατε στο dirfys.gr, ένα site στο οποίο μπορείτε να βρείτε σχεδόν τα πάντα σχετικά με την περιοχή της Δίρφυς. Σκοπός μας είναι να δείξουμε και να αναδείξουμε τις ομορφιές της περιοχής σε όσους δεν την έχουν επισκεφτεί, να προσφέρουμε χρήσιμες πληροφορίες στους κατοίκους της και να φέρουμε πιο κοντά τους απανταχού Δίρφυους.

Καλή περιήγηση

ΣΤΕΝΗ ΕΥΒΟΙΑΣ

ΣΤΕΝΗ ΕΥΒΟΙΑΣ   Ένα από τα διασημότερα χειμερινά θέρετρα της Ελλάδας. Ένα από τα γραφικότερα χωριά της Εύβοιας, κτισμένο στις παρυφές της Δίρφυς, του ψηλότερου βουνού  της Εύβοιας, 30χλμ. Από τη Χαλκίδα. Η  πρώην κοινότητα Στενής έχει 1.280 κατοίκους, είναι η έδρα του Δήμου Διρφύων ...

Δίρφυς: Άνω Στενή - Σ2 - Ράχη Συκά - Καταφύγιο...

Μια πολύ ωραία, κυκλική και σχετικά εύκολη διαδρομή με αρκετή βλάστηση (έλατα, καστανιές, βελανιδιές). Από το γήπεδο της Άνω Στενής περπατάμε ανηφορικά σε άσφαλτο για 250 m και στρίβουμε δεξιά σε χωματόδρομο που βγάζει στη διασταύρωση για τα μονοπάτια Σ2 και Σ3 (Ξεροβούνι)....

Ναός Αγίας Παρασκευής-Λούτσα

Από την Μονή που υπήρχε σε μαγευτική θέση της Κοινότητας Λούτσας σώζεται μόνο ο ναός της Αγίας Παρασκευής που είναι σταυρεπίστεγος (τύπου Α κατά τον Αναστάσιο Ορλάνδο). Η τοιχοδομία του τοποθετείται στον 15ο ή 16ο αιώνα. Ο ναός της Αγίας Παρασκευής (10,40μ. x 7,40 μ.) στηρίζεται, νότια και δυτικά,...

ΧΟΡΗΓΙΑ σε αποφοίτους Γυμνασίου ΣΤΕΝΗΣ ....

ΔΕΛΤΙΟ                                                    ...

Επαναστατική ανακάλυψη: Οι επιστήμονες κατάφεραν να «γυρίσουν πίσω» το χρόνο!

Με τη χρήση ενός κβαντικού υπολογιστή και ηλεκτρονίων κατάφεραν να... αψηφήσουν τον Δεύτερο Νόμο της Θερμοδυναμικής για το  «βέλος του χρόνου»

Είναι το κεντρικό θέμα των περισσότερων blockbuster επιστημονικής φαντασίας. Όμως, σήμερα το ταξίδι στο χρόνο φαίνεται πως ετοιμάζεται να γίνει πραγματικότητα.

Ρώσοι ερευνητές δημιούργησαν κάτι που μπορεί να περιγραφεί ως μηχανή του χρόνου.

time machine main01
Σε ένα πείραμα αλά «Doctor Who» επιστήμονες του Ινστιτούτου Φυσικής και Τεχνολογίας της Μόσχας με τη χρήση ενός κβαντικού υπολογιστή αντέστρεψαν τον Δεύτερο Θερμοδυναμικό Νόμο που διέπει την κατεύθυνση του χρόνου από το παρελθόν στο μέλλον.

Η επαναστατική αυτή μελέτη φαίνεται ότι έρχεται σε αντίθεση με τους νόμους της φυσικής και μπορεί να ανατρέψει την αντίληψή μας για τις διαδικασίες που διέπουν το σύμπαν, ενώ  μπορεί να αλλάξει εντελώς το τοπίο στον τομέα των κβαντικών υπολογιστών.

Με ένα ειδικό πρόγραμμα λογισμικού τροποποίησαν την κατάσταση του κβαντικού υπολογιστή, έτσι ώστε αυτή να εξελίσσεται προς τα πίσω, δηλαδή από το χάος προς την τάξη (το αντίθετο του δεύτερου νόμου της θερμοδυναμικής).

Όποιος παρακολουθήσει τον υπολογιστή αυτόν βλέπει ένα γεγονός, σαν flash back, αντίθετα από τη ροή του χρόνου.

Οι Ρώσοι ερευνητές με τη βοήθεια Ελβετών και Αμερικανών συναδέλφων τους, αναμένουν να βελτιωθεί με το χρόνο η τεχνική και να γίνει περισσότερο αξιόπιστη και ακριβέστερη.

«Έχουμε τεχνητά δημιουργήσει μια κατάσταση που εξελίσσεται σε ροή αντίθετη από αυτή του θερμοδυναμικού βέλους του χρόνου», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας δρ. Γκόρντεϊ Λέσοβικ, του τμήματος Κβαντικής Φυσικής του Ινστιτούτου της Μόσχας.

«Ο αλγόριθμός μας μπορεί να αναβαθμιστεί και να χρησιμοποιηθεί σε δοκιμές προγραμμάτων για κβαντικούς υπολογιστές και να μειώσει τα σφάλματα», πρόσθεσε ο Λέσοβικ.

Το νέο πείραμα είναι σαν να έχεις ένα μπιλιάρδο και οι μπάλες με ένα τέλεια υπολογισμένο χτύπημα διασκορπίζονται και επιστρέφουν ξανά σε τέλεια πυραμίδα. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι με δύο κβαντικά bit (qubit - η στοιχειώδης μονάδα κβαντικής πληροφορίας) η «αναστροφή του χρόνου» επιτυγχάνεται σε ποσοστό 85%. Με τρία qubits, λόγω περισσότερων σφαλμάτων, το ποσοστό επιτυχίας μειώνεται στο 50%.

Το ποσοστό σφάλματος αναμένεται να μειωθεί, εάν οι επιστήμονες βελτιώσουν τις συσκευές που χρησιμοποιούνται, ώστε να είναι περισσότερο εξελιγμένες, σημειώνουν οι ερευνητές.

Ξενώνας "Νακαράκη"

cafe1743 steni logo oval2

69033226 106380027403869 8482116159657738240 n

Ταβέρνα ο Πλάτανος

Δίρφη

Κατάλευκη στο χειμωνιάτικο φως φαντάζει από μακρυά σαν παγωμένο ηφαίστειο, γι’ αυτό κι οι ορειβάτες την αποκαλούν το «Μικρό Φούτζι», μιας και προσομοιάζει με το όρος Φούτζι, το ψηλότερο βουνό (και ενεργό ηφαίστειο) της Ιαπωνίας.

Το ποτάμι της Στενής Ευβοίας

Το ποτάμι της Στενής έρχεται από τις πηγές της Δίρφης, που αναβλύζουν στις πλαγιές της μέσα από κεφαλάρια, νερομάνες, φλέβες και κεφαλόβρυσα και που μέσα από νεροσυρμές καταλήγουν στο ποτάμι και το γεμίζουν για να περάσει με μεγαλοπρέπεια από την Άνω και την Κάτω Στενή. με τον ατέλειωτο παφλασμό των νερών του. Σαν μια αδιάκοπη υγρή συμφωνία που εκτελείται χειμώνα-καλοκαίρι σε όλη τη μουσική κλίμακα, από καταρράκτες με αδιάκοπη ροή, που δίχως στιγμή διαλείμματος, χαρίζουν τη μουσική τους όλες τις ώρες του έτους από πρωί μέχρι νύκτα και από νύκτα μέχρι το πρωί.

Ξεροβούνι

Το Ξεροβούνι είναι ένας ασβεστολιθικός ορεινός όγκος στην Κεντρική Εύβοια και αποτελεί στην ουσία συνέχεια του ορεινού συγκροτήματος της Δίρφης (προς τα νότια). Η ψηλότερη κορυφή του, ο Πορτάρης, έχει υψόμετρο 1.453 μ. Έχει και μια δεύτερη κορυφή, αγνώστου ταυτότητας, με υψόμετρο 1.412 μ. Η βλάστηση του βουνού αποτελείται κυρίως από πεύκα και έλατα και δευτερευόντως από δάση οξυάς και καστανιάς.

Φαράγγιι της Αγάλης

Το φαράγγι της Αγάλης είναι ένα από τα ομορφότερα φαράγγια της Εύβοιας και αναπτύσσεται στις δυτικές πλαγιές της Δίρφης. Το μήκος του φτάνει τα 5 χιλιόμετρα. Η είσοδος του φαραγγιού βρίσκεται σχεδόν 2 χιλιόμετρα ανατολικά από το χωριό Άγιος Αθανάσιος, και συγκεκριμένα μετά το γήπεδο του οικισμού. Φτάνοντας στο χωριό, ενημερωτικές πινακίδες θα σας κατευθύνουν προς την είσοδο του φαραγγιού.

Η ΟΡΕΙΝΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

Η Digitalis ferruginea, απαντάται σε αφθονία στο Ξηροβούνι. Στο κέντρο της Εύβοιας, η Δίρφη (το ψηλότερο βουνό της), το Ξηροβούνι και η περιοχή της Στενής αποτελούν έναν σημαντικό βοτανικό παράδεισο, με σπάνια είδη λουλουδιών. Από αυτά, ορισμένα φύονται μόνον σε τούτη την περιοχή και πουθενά αλλού στον κόσμο.

Εισάγετε τη διέυθυνση σας και βρείτε την καλύτερη διαδρομή για εσάς!

Χάρτης της περιοχής